Γιώργος Γιαντάς

Γιώργος Γιαντάς

Ελληνες λογοτέχνες
Ο Γιώργος Γιαντάς κατάγεται από τη Μυτιλήνη της Λέσβου.
Είναι πτυχιούχος της σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Από το 2000 εργάζεται στο Λιμενικό Σώμα ενώ ασχολείται παράλληλα με την έρευνα, τη συγγραφή και την αρθρογραφία. Κυκλοφορούν επίσης τα μυθιστορήματα του «Mindland», Εκδ. Λιβάνη 2012, «Ο Θίασος της Μαριάννας Μαλτέ», Εκδ. Λιβάνη, 2014, «Aύριο», Εκδ. Λιβάνη 2016, «Βαβέλ», Εκδ. Λιβάνη 2017, «Για ένα παιδί», Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές, 2019. Τα βιβλία του «Για ένα παιδί» και «Βαβέλ» έχουν βραβευτεί (Βιβλία χρονιάς 2019) από τον Ελληνικό Πολιτιστικό Όμιλο Κυπρίων. Το προσωπικό του blog είναι: Γιώργος Γιαντάς.
Μυθιστορήματα
Ως την τελευταία πνοή (2011), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Mindland (2012), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Ο θίασος της Μαριάννας Μαλτέ (2014), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Αύριο (2016), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Βαβέλ (2017), Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη
Για ένα παιδί (2019), Συμπαντικές Διαδρομές
Ως την τελευταία πνοή (2020), Υδροπλάνο
Αμφιβολίες (2020), Συμπαντικές Διαδρομές
Ο κύβος του Ρούμπικ (2022), Υδροπλάνο

Ο κύβος του Ρούμπικ – Γιώργος Γιαντάς

Ο κύβος


Τζίμης άνθρωπος της νύχτας. Η δικηγόρος Βίκη Βερεντζή. Η τρανς Βανέσα. Ο αστυνόμος Κορκολάτος. Ο πολιτικός Δημοσθένης Ριζόπουλος. Ο επιχειρηματίας Καμαρανίδης. Πρόσωπα που με περίεργο τρόπο συνδέονται μεταξύ τους στα όρια δύο διαφορετικών κόσμων: της νομιμότητας και της παρανομίας. Πληρωμένες δολοφονίες, διαφθορά, χρηματισμοί σε έναν μονίμως άλυτο κύβο του Ρούμπικ και κάπου στη μέση, η επιθυμία για παραίτηση, για μία φυσιολογική ζωή, έτσι όπως καθένας την ορίζει. Μία σκοτεινή πόλη άγραφων κανόνων σε ένα νουάρ μυθιστόρημα.

Μυθιστόρημα, Υδροπλάνο, 2022, 306 σελ.

Αμφιβολίες – Γιώργος Γιάντας

Αμφιβολίες


Η ψυχολόγος Έλλη Δημητριάδη ξεκινά μια νέα ζωή στο ορεινό και ήσυχο Νικλίτσι της Λέσβου. Μαζί της μεταφέρει την απογοήτευση για το άδοξο τέλος της σχέσης της, αλλά και τους διαρκείς δισταγμούς για τους ανθρώπους που γνωρίζει. Τα βιώματα και οι εσωτερικές της φωνές δημιουργούν επιφυλάξεις για όποιον συναντά. Η γνωριμία της με τον γοητευτικό δάσκαλο του χωριού δοκιμάζεται από τους εσωτερικούς της προβληματισμούς. Δοκιμάζεται όμως και από την παρουσία μίας ντόπιας, άγνωστης ύπαρξης, που μοιάζει να παρακολουθεί τις κινήσεις της ψυχολόγου.

Οι υποψίες της Έλλης περιπλέκονται περισσότερο όταν μαθαίνει πως η προηγούμενη γυναίκα του δασκάλου έχασε αιφνίδια τη ζωή της. Όσο η έλξη της για τον άντρα αυτόν μεγαλώνει, τόσο αισθάνεται πως η άγνωστη γυναίκα είναι εκεί και την ακολουθεί.

Υπάρχουν όμως φαντάσματα ή μονάχα η ίδια η φαντασία της ψυχολόγου;

Το φιλήσυχο χωριό του νησιού ξεδιπλώνεται ως τόπος καλά φυλαγμένων μυστικών και η Έλλη δε διακατέχεται πλέον μόνο από επιφυλάξεις, αλλά και από αμφιβολίες, αμφιβολίες για τον καθένα…

Μυθιστόρημα, Συμπαντικές Διαδρομές, 2020, 228 σελ.

Ως την τελευταία πνοή – Γιώργος Γιαντάς

Ως την τελευταίαΟ επίγονος


Τέλη του 1916 ήτανε που έφτασα στη Σμύρνη να βρω μια καλύτερη τύχη. Οσα ακολούθησαν από κει κι ύστερα δύσκολα τα χωρά ο νους. Λέω, τα ‘ζησα; Κι όμως τα ‘ζησα… Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου της Ευρώπης, το όραμα του Βενιζέλου, τις εθνικές μας προσδοκίες, αλλά και τα συμφέροντα, τις ψεύτικες υποσχέσεις, τον άσβεστο διχασμό και την καταστροφή. Πολέμησα, έζησα τον έρωτα, πλήγωσα, αγάπησα. Το ριζικό σου όμως θα το διαβαίνει πάντα η τύχη; Κι η αγάπη; Θα σε περιμένει για πάντα; Δεν είναι γραμμένα εδώ μέσα μονάχα όσα είδα, μα είναι κρυμμένη κι η ζεστή αγκαλιά εκείνης. Γι’ αυτήν έτρεξα να προλάβω τη φωτιά. Αυτή είναι η ιστορία μου…

Μυθιστόρημα, Υδροπλάνο, 2020, 744 σελ.

Για ένα παιδί – Γιώργος Γιαντάς

Για ένα παιδί


Ο Μάνος και η Βικτώρια, προσπαθώντας να αποκτήσουν παιδί, διαπιστώνουν πως αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπογονιμότητας. Ο Πέτρος και η Μαρίνα, είναι οι γονείς δύο παιδιών, τα οποία για τον πατέρα μοιάζουν ένα πρόσθετο “βάρος” στην πληκτική του καθημερινότητα. Οι παράλληλες ιστορίες των δύο ζευγαριών, άλλοτε τέμνονται κι άλλοτε απομακρύνονται, κινούμενες γύρω από τα εγωιστικά “θέλω” ή την αλληλοκατανόηση, γύρω από την πλήξη της σιγουριάς ή την κοινή αγωνία των συντρόφων. Καταλύτης αυτών, η ίδια η ζωή, με τα άδικα παιχνίδια και τις ειρωνείες της, με το δικό της τρόπο να μοιράζει τη χαρά ή τη στενοχώρια. Μία σύγχρονη ιστορία, που διαρκώς περιστρέφεται γύρω από μία μοιραία αντίθεση: Όσα μοιάζουν “δεδομένα” για ορισμένους, αποτελούν αγώνα ζωής για κάποιους άλλους. Ένα επίκαιρο βιβλίο για το ζήτημα της αδυναμίας απόκτησης παιδιών, για τη συζυγική εντιμότητα ή την απιστία, για τη διαρκή αναζήτηση της ευτυχίας που συνήθως, μέσα από την οδό του πόνου, ωριμάζει και γίνεται αγάπη.

Μυθιστόρημα, Συμπαντικές Διαδρομές, 2019, 282 σελ.

Βαβέλ – Γιώργος Γιαντάς

Βαβέλ


Ο Λέανδρος Μίρκας εργάζεται ως ανώτερο στέλεχος στο υποκατάστημα της τράπεζας Athlon στην Αθήνα. Πέρα από την αγάπη του για την κλασική μουσική, τις τέχνες και τη λογοτεχνία, πέρα από το ακαδημαϊκό ύφος και το υψηλό κοινωνικό γόητρο, διαγράφεται σύντομα το προφίλ ενός άθλιου, ενός εγκληματία.

Μέσα από μια δική του φιλοσοφική θεώρηση, αγωνίζεται να πείσει πως η οικονομία είναι μια επιστήμη που απέχει από τους φραγμούς της ηθικής και βρίσκεται πέρα από τα όρια του Καλού ή του Κακού. Αυτό το ουδέτερο πεδίο θεωρεί πως είναι ο χώρος που κινείται και ο ίδιος, εκεί όπου ο σκοπός δικαιολογεί τα μέσα, εκεί όπου το χρήμα εξαγοράζει τα πάντα. Περίπου τα πάντα…

Τι είναι αυτό που κάνει έναν άνθρωπο τόσο αδίστακτο και ανικανοποίητο; Η ίδια η ζωή, απαντά εκείνος.

Ένα οικονομικό-ψυχολογικό μυθιστόρημα με επίκεντρο τη συμβολή του χρηματοπιστωτικού τομέα στην κρίση του 2008 από τη σκοπιά του ανθρώπινου παράγοντα και του πάθους της απληστίας.

Μυθιστόρημα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 2017, 512 σελ.

Αύριο – Γιώργος Γιαντάς

Αύριο


Τους ένωνε η άχρονη ξαναγέννηση της πρώτης αγάπης κι έπαιρναν όρκους στο όνομά της.

Ένα βράδυ του φθινοπώρου, αγκαλιασμένοι φιλήθηκαν στη μέση της κεντρικής πλατείας της πόλης, κάτω από μια σφοδρή νεροποντή, που έκανε τους περαστικούς να σκορπίσουν βιαστικά προς διάφορες κατευθύνσεις.

Ήταν τόσο ραγδαία η βροχή, που έσταζε από τα πιγούνια και τις βλεφαρίδες τους.

Μα εκείνοι την ένιωθαν σύμμαχο, πως η φύση όλη ήταν με το μέρος τους.

Όπως εκείνες οι φεγγαράδες, όταν περνούσαν αγκαλιασμένοι κάτω από τα εκατομμύρια αστέρια που θαμποπαίζανε. Σαν τα δροσόθρεπτα απογεύματα, που με το δίκυκλό του έφταναν μέχρι το χωριό, κι έκαναν στάση στην πηγή, για να επιστρέψουν με το σούρουπο. Κυνηγιόντουσαν εκεί, κάτω από τα λιόδεντρα, γύρω από τις μηλιές, και στον κορμό της γέρικης καρυδιάς είχαν χαράξει τα ονόματά τους: “Άγγελος – Άννα Μαρία. Μαζί. Για πάντα”.

Μυθιστόρημα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 2016, 288 σελ.

Ο θίασος της Μαριάννας Μαλτέ – Γιώργος Γιαντάς

Ο θίασος


Μα μου φαίνεται θέλεις να σου πω για την κατοχή…

Ξέρεις πως ήταν για μας τις γυναίκες τότε; Ένα κακό όνειρο, μια εποχή που δεν άφηνε ούτε ένα ξεροκόμματο ευτυχίας να περισσέψει. Άμα αρπάξεις από τα χέρια του ανθρώπου τα χρειαζούμενα για να ζει, τότε τον κάνεις δυστυχισμένο.
Μονάχα που κι η δυστυχία έχει τα όρια της, μια αρχή κι ένα τέλος.
Μπορεί όχι για όλους, θα μου πεις. Ναι κάποιοι δε βγαίνουνε ποτέ από αυτήν. Μα είναι τέτοιο πλάσμα ο άνθρωπος, που και σε μια τρύπα της γης να τον παραχώσουνε, θα βρει, άμα το θέλει, το άνοιγμα που αχτιδοβολά ο ήλιος. Κι από κει θα ξεμυτίσει και πάλι όπως ο μέρμηγκας. Καμιά κατοχή, καμιά σκλαβιά δε μας αποτελειώνει, γιατί τούτες τις φτιάχνουνε οι άνθρωποι και τις προορίζουνε για τους ανθρώπους. Μα η ελευθερία και το δικαίωμα για μια ζωή με αξιοπρέπεια είναι αγαθά που μονάχα ο Θεός ο ίδιος μπορεί να τα στερήσει….

Μυθιστόρημα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 2014, 364 σελ.

Mindland – Γιώργος Γιαντάς

Mindland


“Αφήστε να σας αφηγηθώ πώς έγιναν όλα. Χώρισαν την κοινωνία σε δύο όχθες, μία για την ελίτ και μία για τους φτωχούς και εξαθλιωμένους. Το όπιο αυτού του λαού υπήρξε η Mindland, μια απέραντη διαδικτυακή πολιτεία. Όχι σαν εκείνες που γνωρίζετε εσείς. Ξεχάστε το Facebook και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Σ’ αυτήν, καθένας από μας, κρυμμένος πίσω από ένα προφίλ, μπορούσε με τον εξοπλισμό του να τρέξει, να περπατήσει, να συναναστραφεί, να διασκεδάσει, να συνευρεθεί μέσα στον εικονικό της παράδεισο, ανάμεσα σε άλλα προφίλ χρηστών, που ποτέ δεν αντίκρισε τα πραγματικά τους πρόσωπα. Κλεισμένος καθένας στην κατοικία του, δίχως ανάγκη για μετακίνηση, μπορούσε να ζήσει όπως παλιά, να συνάψει εικονικές σχέσεις, εικονικούς γάμους, να νοικιάσει φίλους, να αμπαρωθεί ολότελα στην ιδιωτική μοναξιά της προσομοίωσης. Η γενιά μου, δυστυχώς, μεγάλωσε αγνοώντας τη ζεστασιά της αγάπης, της ευαισθησίας, της αληθινής φιλίας, μιας ζεστής χειρονομίας, της απλής αγκαλιάς!
Δε φταίξαμε εμείς όμως. Αφήσαμε να μας οδηγήσουν σ’ αυτό. Εκείνοι που με την απληστία και την απανθρωπιά τους έφτασαν τον πλανήτη στον πυρηνικό όλεθρο και στις “πόλεις-γυάλες”. Εξακολουθούν να παρακολουθούν, να ελέγχουν, συνεχίζουν τα κρυφά πειράματα. Κρύβουν ασύλληπτο σχέδιο για τη σωτηρία της ανθρωπότητας, Πιθανόν ανάμεσά σας να υπάρχουν ήδη κάμποσοι από αυτούς. Μην επαναπαύεστε. Εσείς προλαβαίνετε. Έχετε τουλάχιστον ακόμη ουρανό! Η εποχή μου ίσως είναι μακριά από τη δική σας. Ίσως και όχι…”
Μπρεντ

Μυθιστόρημα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 2012, 302 σελ.

Ως την τελευταία πνοή – Γιώργος Γιαντάς

Ως την τελευταία


Τέλη του 1916 ήτανε που έφτασα στη Σμύρνη να βρω μια καλύτερη τύχη. Όσα ακολούθησαν από κει κι ύστερα δύσκολα τα χωρά ο νους.

Λέω, τα ‘ζησα; Kι όμως τα ‘ζησα…

Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου της Ευρώπης, το όραμα του Βενιζέλου, τις εθνικές μας προσδοκίες,
αλλά και τα συμφέροντα, τις ψεύτικες υποσχέσεις, τον άσβεστο διχασμό και την καταστροφή. Πολέμησα, έζησα τον έρωτα, πλήγωσα, αγάπησα.

Το ριζικό σου όμως θα το διαβαίνει πάντα η τύχη;

Κι η αγάπη; Θα σε περιμένει για πάντα;

Δεν είναι γραμμένα εδώ μέσα μονάχα όσα είδα, μα είναι κρυμμένη κι η ζεστή αγκαλιά Εκείνης.

Γι’ αυτήν έτρεξα να προλάβω τη φωτιά.

Αυτή είναι η ιστορία μου…

Μυθιστόρημα, Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη, 2011, 639 σελ.

Πηγές: Biblionet, Εκδοτικός Οίκος Α.Α.Λιβάνη, Συμπαντικές Διαδρομές, Υδροπλάνο